Werkplek

Hoe belangrijk is een goede werkplek? Als je hele dagen achter je computer zit voor je werk, is een goede werkplek een absolute must. Nou kan ik niet zeggen dat ik voor mijn werk veel achter de computer moet zitten, maar voor studie en vrije tijd zit ik er veel.
Sinds kort heb ik dan ook een bureau. Heerlijk, kan ik je vertellen, als je gewent bent om op de bank te zitten. Onze eettafel is namelijk van steigerhouten planken gemaakt, waardoor het tafelblad erg oneven is. Mijn laptop wiebelt hierop waardoor ik niet prettig kan werken en ook schrijven gaat niet heel makkelijk vanwege de open ruimtes tussen de planken. Ziet er leuk uit dus, maar praktisch is het allerminst.
Het bureau staat in een aparte kamer, die vanaf nu dus gaat functioneren als kantoor, studeerkamer of werkplek. De kamer was vroeger een slaapkamer, waardoor de helft van de muren wit geverfd zijn, en de andere egaal lichtgrijs behangen zijn, met een klein relief. In de kamer zit een hoek, waardoor een kleine muur overblijft. Deze is geschilderd met krijtbord verf. Heel leuk en onwijs handig voor snelle notities, inspirerende quotes of grappige tekeningetjes.

Om ideeën voor de werkplek op te doen heb ik uiteraard gezocht op Pinterest. Deze plaatjes hebben mij geïnspireerd:

Wat een mooi kantoor. Mocht ik ooit voor mijzelf gaan werken, weet ik dat mijn kantoor hierop gaat lijken.

Heel georganiseerd!

Clean en overzichtelijk. Mooi zwart/wit.

Prachtig bureau, ook weer heel clean en overzichtelijk.

Perfect!

Aan de afbeeldingen te zien kan je al wel opmerken dat mijn voorkeur uitgaat naar zwart/wit, clean en georganiseerd. Komt dit even goed uit! Mijn bureau is een heel simpel wit bureautje, met drie laatjes aan één kant en een zwarte, leren bureaustoel. Qua indeling is het al wel vrij duidelijk waar het bureau komt te staan, gezien er boven mijn bureau twee witte houten schappen hangen. Verder staat er nog een kleine zwarte kast met twee schuifdeuren. Hier zal waarschijnlijk alle administratie in gaan.

Wat ik al wel merk is dat ik graag een verhoging voor mijn laptop zou willen hebben. Ik krijg een beetje pijn in mijn nek van het naar beneden turen. De ideale hoogte voor je beeldscherm is dan ook dat je ooghoogte overeenkomt met de bovenkant van het scherm. Belangrijk! Voor een goede houding en weinig klachten!

Heeft iemand nog tips voor een goede en leuke werkplek? Wat is onmisbaar op een bureau? 

Bron afbeeldingen: Pinterest, zie URL’s.
Geef een reactie

